Menú

CONTACT

SPAIN
martin@martinsati.com
+34 659 875 113

 

FRENCH AGENT
hello@creasenso.com
01 48 00 12 12

 

NEDERLAND AGENT
arnold@create.agency
+31 (0) 40 78 77 126

 

CHINA AGENT
david@ampersandglobe.com
+1 6478369808

 

Who does not suffer is unable to believe.

I am a graphic artist, digital illustrator, painter, designer and graphic sculptor based in Seville, Spain. I studied Fine Arts at the University of Seville, where I learned traditional painting and drawing techniques. I completed my art education at the University of Winchester, UK, where I majored in contemporary design.

My work is the result of a process of pictorial maturation whose origin begins in design and digital illustration to finally end up in the construction of the form.
I consider myself a graphic artisan who tries to express himself through a visual language that I have been developing over the years. My idea is to connect with people and humanize the technological medium to make it available to emotions.

Work methodology / SILICONE PIE

Over the years I have been able to experiment, not a style or a work discipline, but a “digital substance” that I usually use as a base to model my drawings. I have called this material Silicone Pie.

Something similar to the work of the sculptor who searches for new materials to create his works or the painter who makes his own paintings. In my case, because the tools are digital, I had to find a graphic resource to compose my illustrations.

The Silicone Pie is made of simple lines and colors, but it is difficult to manipulate as it is in constant motion. This means that the works never stop flowing, they are changing and tend to go anywhere. These can be deformed, stretched and join some parts with others. It is like creating a sculpture with a semi-liquid material. Sometimes it’s crazy and chaotic to deal with all this, but on the other hand it gives the work a very energetic and lively expressiveness. In this way, it solves, in part, the problem that a digital medium usually gives, which can be very controlled and cold.

Quien no sufre no cree.

Soy un artista gráfico, ilustrador digital, pintor, diseñador y escultor gráfico con sede en Sevilla, España. Estudié Bellas Artes en la Universidad de Sevilla, donde aprendí técnicas tradicionales de pintura y dibujo. Completé mi educación artística en la Universidad de Winchester, Reino Unido, donde me especialicé en diseño contemporáneo.

Mi trabajo es el resultado de un proceso de maduración pictórica cuyo origen se inicia en el diseño e ilustración digital para recalar finalmente en la construcción de la forma.
Me considero un artesano gráfico que intenta expresarse a través de un lenguaje visual que he ido elaborando con los años. Mi idea es conectar con las personas y humanizar el medio tecnológico para ponerlo al alcance de las emociones.

Metodología de trabajo / SILICONE PIE

Con los años he podido experimentar, no un estilo ni una disciplina de trabajo, sino una “sustancia digital” que suelo usar como base para modelar mis dibujos. Este material lo he denominado Silicone Pie.

Algo parecido al trabajo del escultor que busca nuevos materiales para crear sus obras o al pintor que fabrica sus propias pinturas. En mi caso, debido a que las herramientas son digitales, he tenido que buscar un recurso gráfico para componer mis ilustraciones.

El Silicone Pie está hecho de simples líneas y colores, pero resulta difícil de manipular al estar en constante movimiento. Esto quiere decir que las obras no terminan nunca de fluir, son cambiantes y tienden a direccionarse hacia cualquier parte. Se pueden deformar, estirar y juntar unas partes con otras. Es como crear una escultura con un material semilíquido. A veces es una locura y un caos el manejar todo esto, pero por otra lado le da al trabajo una expresividad muy enérgica y vivaz. De esta forma soluciona, en parte, el problema que suele dar un medio digital, que puede resultar muy controlado y frío.

– “ Trabajo con este material, al que suelo llamar ‘Silicone Pie’, como un artesano trabaja con cerámica. Doy forma a las masas de color con líneas de movimiento hasta lograr un nivel de resultados óptimo“.

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!